گربه ایرانی
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 گربه ایرانی

گربه ایرانی(به انگلیسیPersian cat) یکی از کهن‌ترین و مشهورترین نژادهای گربه است. گربه‌های مو بلند از حدود سدهٔ ۱۶ میلادی و حتی زودتر از آن در کشور ایران دیده شده‌اند. این گربه‌ها در سال ۱۶۲۰ توسط پییترو دلا ول به ایتالیا و فرانسه و پس از آن به انگلستان وارد شدند.

گربهٔ ایرانی یکی از نمادهای فرهنگی ایران در بین جهانیان است اما در بین مردم ایران معاصر کمتر شناخته شده است.

 



گرگ _ Wolf
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 گرگ _ Wolf

گُرگِ خاکِستَری (نام علمیCanis lupus) که گاهی بطور خلاصه گرگ نامیده می‌شود یکی از پستانداران گوشتخوار و گونه‌ای ازسگ‌سانان است.

گرگ سگسانی است بزرگ شبیه به سگ با دم افتاده. رنگ گرگ متغیر است ولی بطور کلی خاکستری و زرد یا قهوه‌ای مخلوط با موهای سیاه می‌باشد. بصورت یک خانواده یا گله‌ای که از چند خانواده تشکیل شده دیده می‌شود. معمولاً در روز شکار می‌کند، بویژه صبح زود به گله گوسفندان حمله می‌کند، و گاهی هم شبها به آغل گوسفندان حمله می‌کند.

گرگها معمولاً زیر ریشه و تَنهِ درختان افتاده و یا حفرهایی که بوسیله جانوران دیگر ساخته شده بسر می‌برند، احیاناً در سوراخ کوه‌ها نیز آشیانه می‌گیرند، گرگها در جلگه‌ها و جنگلها و مناطق کوهستانی دیده می‌شوند. گرگ حیوانی بسیار خطرناک است.

 



دانلود نسخه نهایی آنتی ویروس Nod 32 ESET
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

   امروزه برقراری امنیت یک سیستم به عنوان یکی از مهمترین مسائلی می باشد که مدیر یک سیستم به آن فکر می کند. وجود نرم افزارهای جاسوسی مختلف در اینترنت ، حملات مداوم هکرها به سیستم های کامپیوتری که در آن ها از اطلاعات مهمی نگهداری می شود ، ایجاد امنیت داخلی و …. همگی از مواردی می باشد که موجب می شود تا کاربران با استفاده از نرم افزارهای مختلف این امنیت را برای خود برقرار نمایند. نرم افزارهای مختلفی را می توان در این زمینه یافت ، نرم افزارهای کوچک و بزرگی که هر یک از آن ها قادرند تا به خوبی از انجام وظیفه محول شده به خود به خوبی برآیند.

همگی ما شرکت نرم افزاری ESET را می شناسیم ، کمپانی بزرگ امنیتی ای که سازنده یکی از قوی ترین نرم افزارهای ضد ویروس دنیا یعنی NOD32 می باشد. نرم افزاری که تا کنون کاربران بسیاری را برای خود جلب کرده است و از امکانات متعددی برای حفاظت از سیستم در اختیار کاربر قرار می دهد. این شرکت نرم افزاری به تازگی محصول جدید و قدرتمند خود را تحت عنوان ESET Smart Security برای کاربران ارائه نموده است. این نرم افزار یک ابزار کامل امنیتی برای سیستم های کامپیوتری می باشد و در آن کاربران از ویژگی ها و امکانات متعددی برخوردار می باشند. این نرم افزار از چهار بخش اصلی تشکیل شده است که این بخش ها عبارتند از قسمت AntiVirus که در این قسمت کاربران از ابزارهای یک برنامه ضد ویروس کامل برخوردار می باشند ، قسمت AntiSpam که در این بخش کاربران قادر به کنترل نامه های الکترونیکی خود به منظور مبارزه با هرزنامه های می باشند ، بخش AntiSpyware که به منظور مبارزه حرفه ای با نرم افزارهای جاسوسی برای کاربران طراحی شده است و آخرین قسمت نیز یک FireWall ( دیوار آتش ) قدرتمند می باشد که به منظور ایجاد یک سد در مقابل حملات هکرها طراحی شده است. همان طور که مشاهده نمودید در این محصول قدرتمند ، کمپانی Eset فکر همه چیز را کرده و ابزاری کاربردی را تولید نموده است.

 

nod32 نسخه نهایی نرم افزار امنیتی ESET Smart Security 4.2.35.0

دانلود در ادامه مطلب



Nokia 603
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

  Nokia 603Nokia 603

 

ادامه در ادامه مطلب

 



nokia 500
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 nokia 500

Nokia 500

 

برای اطلاعات بیش تر به ادامه مطلب بروید.

 



خوک
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

خــــوک

خوک پستانداری از خانوادهٔ گرازسانان (Suidae) و راستهٔ جفت‌سمان است. خوک‌ها شامل خوک های اهلی می شوند، که جد آن ها گراز وحشی و بسیاری از دیگر بستگان وحشی می باشد. خوک ها حیواناتی همه چیزخوار، به شدت اجتماعی و باهوش هستند.

 

ویژگی‌ها و رفتار [ویرایش]

یک خوک معمولی دارای یک سر بزرگ با پوزه دراز است که با استخوان های ویژه پیش‌دماغی و یک دیسک غضروفی در نوک تقویت شده است. پوزه برای جستجوی خاک به منظور یافتن غذا مورد استفاده قرار می گیرد و عضو بسیار حساسی است. در هر پا چهار انگشت سم دار وجود دارد.

 



خرس پاندا _ khers panda
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 خــرس پانـــدا

 

پاندا نوعی خرس است که در نواحی مرکزی و جنوب غربی چین زندگی می‌کند. پاندا به سادگی توسط لکه‌های سیاه روی گوش و دور چشم و دور بدنش قابل شناسایی است. این حیوان هرچند در راسته زیستی گوشتخوارسانان قرار دارد اما ۹۹٪ رژیم غذایی آن را گیاه بامبو تشکیل می‌دهد. پانداهایی که در اسارت نگهداری می‌شوند غذاهایی مانند عسل، تخم پرندگان، ماهی، مرکبات، موز، برگ گیاهان و سیب زمینی را هم مصرف می‌کنند.

پاندا امروزه فقط در چند کوهستان مرکزی چین عمدتا در ایالت سیچوآن و در حد کمتری در شاآن‌شی و گانسو زندگی می‌کنند. پانداها زمانی در نواحی کم‌ارتفاع‌تر هم زندگی می‌کردند اما با پیشرفت زمین‌های زراعی و همزمان از بین رفتن جنگل‌ها و برخی از عوامل دیگر پانداها به مناطق مرتفع پناه آوردند.

نسل این جانور به شدت در معرض تهدید است. بر اساس گزارش‌ها ۲۳۹ پاندا در چین در باغ وحش و ۲۷ پاندا نیز در باغ وحش‌های بیرون از چین می‌زیند. همچنین تخمین زده می‌شود حدوداً ۱٬۵۹۰ پاندا در طبیعت زندگی می‌کنند اما یک مطالعه بر اساس تحلیل‌های ژنتیکی تخمین زده که بین ۲٬۰۰۰ تا ۳٬۰۰۰ پاندا می‌تواند در طبیعت وجود داشته باشد و گزارش‌هایی نیز نشان می‌دهند که پانداهای موجود در طبیعت در حال ازدیاد می‌باشند. اما اتحادیه بین‌المللی حفاظت از محیط زیست اعتقاد دارد این گزارشها برای بیرون آوردن نام پاندا از جانوران در معرض خطر انقراض کافی نیست.

 



کرگدن و کرگدن هندی
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

*کرگدن و کرگدن هندی*

کَرگَدَن را به هر یک از عضوهای خانوادهٔ کرگدن‌ها با نام علمی Rhinocerotidae گویند. کرگدن‌ها جانورانی پستاندار از راستهٔ تکسُمانهستند.
کرگدن‌ها با وجود گیاهخوار بودن، حیوانات خطرناکی هستند. در 
هندوستان و نپال تعداد سالانه حملات و آسیب‌رسانی کرگدن‌ها به انسان بیش از ببرها و پلنگ‌ها است.

 

کرگدن‌ها به خاطر شاخشان به صورت غیرقانونی شکار می‌شوند و این نسل بعضی گونه‌های آن را در معرض خطر انقراض گذاشته است.

 بر پایه گزارش سازمان بین‌المللی حفاطت از محیط زیست، نسل کرگدن سیاه غرب آفریقا منقرض شده و سرنوشت مشابهی در انتظارکرگدن سفید بومی آفریقای مرکزی است.



کفتار
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

* کفتار*

کَفتار حیوانی است از خانواده کفتاران. این حیوان از گوشتخواران خشکزی و بومی آفریقا و آسیا است.

هر چند شکل این حیوان شبیه سگها می‌باشد، اما به خانواده گربه‌ها نزدیکتر است. کفتارهای خالدار به شکل گروهی زندگی می‌کنند و از لاشخورهای حرفه‌ای مردار حیوانات می‌باشد. کفتارها از باقیمانده لاشه مردارهایی که توسط حیوانات دیگر شکار شده اند، تغذیه می‌کنند. آنها به طور عادی در طول شب فعالیت می‌کنند و در طول روز در لانه‌هایشان استراحت می‌کنند.



میرکات
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

*میرکات*

میرکات ها پستاندارانی کوچک و گوشت خوارند.معنی واژه ی میرکات ، « گربه باتلاق » است.با این همه میرکات ها در ، زمین های خشک و مراتع آفریقا و نه در باتلاق زندگی می کنند.آن ها هنگامی که بخواهند اطراف خود را برای در امان ماندن از شکارچیان زیر نظر بگیرند، به طرز جالب توجهی روی پا های خود می ایستند.

این ویژگی معروف میرکات هاست.



مرغ مگس خوار
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 *مرغ مگس*

وقتی یک مرغ مگس بال بال می زند، صدای حرکت بال هایش شبیه به صدای وزوز پرواز مگس است؛ به همین دلیل به این پرنده مرغ مگس می گویند.مرغان مگس پرندگانی کوچک هستندکه در مناطق گرم شمال و جنوب آمریکا زندگی می کنند.

مرغ مگس از منقار درازش برای مکیدن شهد گل ها استفاده می کند.

مرغ مگس ، هنگام بال زدن انرژی زیادی مصرف می کند؛ به خاطر همین، باید یکسره غذا بخورد.شهد گل ها قند فراوانی دارد و به سرعت به مرغ مگس انرژی می رساند.

 



یوزپلنگ
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

***یوزپلنگ***

یوزپلنگ یا یوز (نام علمی: Acinonyx jubatus) جانوریمهره‌دار از رده پستانداران، راسته گوشتخواران، خانواده گربه‌سانان است.

بدن این گربه‌سان در درازای چندین میلیون سال به گونه‌ای پیشرفت پیدا کرده است که این جانور بتواند توانایی حرکت با تندی برابر با ۱۱۰ کیلومتر در ساعت را داشته باشد. سرعت یوزپلنگ در عرض ۳٫۵ ثانیه پس از شروع دویدن به صد کیلومتر در ساعت می‌رسد که از شتاب بسیاری از ماشین‌های مسابقه‌ای نیز بیشتر است. اندام باریک، پاهای لاغر و بلند، قفسه سینه‌ای کم پهنا ولی عمیق و جمجمه‌ای کوچک، ظریف و گرد، یوز را به سریع‌ترین جانور روی زمین تبدیل کرده است. یوزها به آسانی از دیگر گربه سانان تشخیص داده می‌شوند. این امر تنها به دلیل وجود خال‌های روی بدن او نیست بلکه بدن باریک و کشیده، سر کوچک، چشم‌های بالا قرار گرفته و گوش‌های کوچک و تا حدودی پهن است که آنها را متمایز می‌کند. طعمه معمول آنها غزال‌ها (به ویژه غزال تامسونایمپالا، آنتیلوپ‌ها و دیگر پستانداران سم دار حداکثر تا ۴۰ کیلوگرم وزن هستند. یک نر بالغ تنها هر چند روز یک بار شکار می‌کند اما ماده‌های دارای توله تقریباً هر روز به شکار می‌پردازند. در حالی که سایر گربه سانان شکارچیان شب هستند یوزها عمدتاً روز فعال بوده و اغلب در اوایل بامداد و غروب آفتاب به سراغ طعمه‌های خود می‌روند.

Acinonyx jubatus walking edit.jpg

تاکتیک او در شکار مخفی شدن و نزدیک شدن به طعمه است. زمانی که او به حدود ۳۰ متری طعمه خود رسید، با حرکتی سریع به طرف او یورش می‌برد. تعقیب طعمه به طور متوسط بیست تا شصت ثانیه به طول می‌انجامد و این زمان در یک فاصله ۱۶۰ متری صرف می‌شود (حداکثر ۵۰۰ متر) و پس از آن دیگر طعمه را دنبال نمی‌کند. ضریب موفقیت او در شکار پنجاه درصد اندازه گیری شده است. میزان تغذیه روزانه آنها به طور متوسط در روز دو کیلوگرم است که به نظر غذای زیادی نیست.



عقرب
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

***عقرب***

 

کژدم یا عقرب و یا دراز دم نام یکی از گونه‌های بندپایان رده عنکبوتیان است که دارای ۸ پا و نیشی با زهر کشنده می‌باشد. نیش عقرب در نوک دم آن قرار دارد. عقرب‌ها شب‌ها به آرامی به فعالیت‌های زیستی خود می‌پردازند و بیشتر در آب و هوایی گرم فعال هستند.

این جانوران دارای چنگالهای خارداری هستند که در واقع قسمتی از دهان آنها محسوب می‌شود. آنها قادرند که ماده سمی خطرناکی از قسمت عقب بدنشان به طرف مهاجمین بپاشند. این جانور بیشتر در شب شکار می‌کند و پاهای بلند جلویی خود را برای پیدا کردن غذا به‌کار برده و پس از یافتن غذا آن را به‌وسیله چنگال‌هایش می‌گیرد. کژدم‌ها اغلب در طول روز در زیر سنگ‌ها یا در سوراخ زمین پنهان می‌گردند.

شکل و محل زندگی [ویرایش]

کژدم‌ها رنگ‌های مختلفی مثل زرد مایل به قهوه‌ای، قهوه‌ای، خاکستری و سیاه دارند و اندازه آنها بین ۱۸ تا ۵/۱ سانتی‌متر مختلف است. ولی بواسطه شکل بدنی خود که حالتی تخت و صاف دارد، می‌تواند از شکاف‌هائی به عرض ۳ میلی‌متر نیز عبور کنند و خود را وارد خانه سازند.

کژدم‌ها در محیط خارج از خانه در شکاف و درز بین سنگ‌ها، زیر پوست درختان، بین هیزم‌ها و مانند آن یافت می‌شوند و در محیط داخل خانه حمام، دستشوئی، آشپزخانه و محیط‌های مرطوب دیده می‌شوند. این جانوران در طول روز در گوشه‌ای بی‌حرکت و پنهانند و در طی شب فعالیت خود را آغاز می‌کنند و به‌دنبال شکار خود می‌روند و سم خود را از طریق نیش که در انتهای دم آنها وجود دارد به شکار خود تزریق می‌کنند.



تراوین چیست؟؟؟پشت پرده ی تراوین چیست؟؟؟
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به نظر شما تراوین چیست؟

اهداف پنهان تراوین چیست؟

بازی تراوین

مخصوص کسانی که تراوین بازی می کنند.من درباره ی خود بازی تراوین توضیحاتی مختصر نوشتم ولی چیزی که

معلوم نیست و باید همه آن را بدانند ، پشت پرده ی تراوین است ؛ چیزی که از فهمیدن آن شاخ در می آورید.

در ادامه مطلب گفته شده و خواهش دارم که اصلا این تراوین را بازی نکنید و اگه دوست دارید بازی کنید ، این رو

بازی نکنید.

پشت پرده ی تراوین در ادامه مطلب و نظر هم یادتون نره.



دانلود بازی Farm Frenzy3
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

دانلود بازی Farm Frenzy3

Farm Frenzy 3 يکي از زيبا ترين بازي هاي سبک کارتوني هست که کم سن و سالان خصوصا و بزرگسالان عموما از بازي با آن لذت خواهند برد. در اين بازي کاراکتر اصلي Scarlett نام دارد. وي از طريق آگهي روزنامه زمين زراعي را در قطب شمال خريداري مي کند. اما هيچ گاه آن را نديده است. پس براي بازديد از خريد خود و آگاهي از کم و کيف آن به قطب شمال مسافرت مي کند. اما وقتي وي به محل مورد نظر که خريداري کرده مي رسد نه تنها زمين خود را در هم ريخته و خراب مي بيند بلکه در نهايت شگفتي دو برادري را مي يابد که با ديدن او کمک مي خواهند تا با هم مغازه بستني فروشي را که دو برادر بدون اجازه وي در آن محل به را انداخته اند احيا کرده و بستني درست کنند. در نهايت مجبور مي شود که با آن ها تعامل کند تا مشکلي بوجود نيايد. در ادامه شما بايستي پنگوئن ها و ديگر موجودات قطبي را بزرگ کرده و از آن ها مراقبت کند تا امتيازاتش افزايش يابد. همچنين مهمانان ناخوانده اي پديدار خواهند شد که باعث افزايش ارزش بستني ها و ديگر محصولات خواهد شد که بايد در ادامه بازي آن ها را شناسايي کرده و به نحو مطلوب از آنان استفاده کرد! اين بازي داراي 90 مرحله جالب است. همچنين به صورت بدون نياز به نصب (پرتابل) مي باشد.


d0ea3d050985.jpg



دانلود بازی Farm Frenzy4
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

دانلود بازی Farm Frenzy4

بازی های زیادی هستند که ممکن است کاربران را آنقدر معتاد کنند که فقط با پایان آن بتوان کاربر را از رایانه جدا کرد اما بازی جذاب و هیجان انگیز Farm Frenzy یک بازی فوق العاده بوده و مطمئنا کاربرانی که قبلا از 3 نسخه متفاوت قبلی استفاده کرده اند می دانند که تا چه اندازه این بازی به ظاهر ساده می تواند سرگرم کننده باشد.

این بار Farm Frenzy به رم باستان رفته و با نام Farm Frenzy Ancient Rome قرار است که کاربران را سرگرم کند.

این نسخه از بازی که به مانند مدل های قبلی از گرافیک بالایی بهره می برد برروی سیستم های سخت افزاری معمولی هم قابل نصب و اجرا بوده و با موزیک دلنشنین و مناسبی که در بازی اجرا می شود همه را سرگرم خواهد کرد.

 این نسخه هم موضوعی که در مدل های قبلی بود را دنبال می کند اما به طور کامل طرح اصلی بازی از نظر نمایشی تغییر کرده است. حیوانات با طراحی های جدید به بازی اضافه شده اند که جذابیت را دو چندان خواهند کرد.
90 مرحله در انتظار کاربرانی است که
بازی Farm Frenzy Ancient Rome را دریافت خواهند کرد ، ساختمان ها و کارخانجات جدید ، تولیدات جدید برای حیوانات ، استفاده از قایق به جای خودرو ها در فروش محصولات و بسیار گزینه های دیگر که انجام می تواند دلیل خوبی برای دست یافتن به آن ها باشد.

 

http://img.vatandownload.com/software/user/hadi-arjmand/picture/9-27/Farm-Frenzy-Ancient-Rome.jpg

 دانلود این بازی در ادامه ی مطلب



دانلود بازی جنگ های صلیبی 1
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

دانلود بازی جنگ های صلیبی1

جنگ های صلیبی یا همان Stronghold Crusader یکی از پرطرفدارترین بازی هایی است که به سبک استراتژیک ساخته شده که با مراحل مهیج و متنوعی که دارد می تواند شما را چندین ساعت و حتی چندین روز سرگرم کند ! در این سری از بازی قلعه , علاوه بر مراحلی که در نسخه ی معمولی آن دیده می شود چندین مرحله و لرد دیگر اضافه شده که جذابیت بازی را چند برابر می کند. مهم ترین تغییری که در این نسخه از بازی دیده می شود نوار گوچکی که در سمت راست وجود دارد و هر کدام از آن ها جادو های خاصی را به عمل مرسانند. علاوه بر آن سرباز خانه هایی وجود دارد که از اول بازی به صورت رایگان نیرو تولید می کنند.
در حقیقت حجم اصلی این بازی ۸۰۰ مگابایت است ولی این بار از سایت رحیم آنلاین نسخه ی کاملا کم حجم شده ی آن ( ۱۶۰ مگابایت ) را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم. امید است با دریافت و استفاده از این بازی لحظات خوب و خوشی پشت سیستم کامپیوترتان داشته باشید.

jang دانلود بازی جنگ های صلیبی کم حجم Stronghold Crusader Extreme

دانلود این بازی در ادامه ی مطلب



خبر
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

خبر

یکی از دوستان گفتند:

 دانلود بازی بگذارم و من این کار رو انجام می دهم و هر کسی که بازی ای سراغ داره بگه که بگذارم برای دانلود.

دوستان عزیز هر چیزی خواستید فقط نظر دهید تا در اولین فرصت رسیدگی شود.

منتظر جواب هایتان هستم امیوار و سرفراز باشید.

 



لیست بازی های آنلاین اینترتی
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 لیست بازی های آنلاین اینترتی

تراوین:   

 

http://www.travian.ir

جنگ خان ها:   

 

http://www.khanwars.ir/

ایکاریم:   

 

http://ir.ikariam.com/

لطفا برای دیدن بازی های دیگر به ادامه مطلب بروید.
همه چیز در تلاشی برای پیروزی ، راضی بودن شما آرزوی قبلی من است.



خبر
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

*خبر*

پرینت گرفتن:

دوستان عزیز برای چاپ مطالب این وبلاگ می توانید روی شکل سمت چپی که کنار هر مطلب است یا می توانید

عکس پرینتر که در کادر سمت راست می باشد کلیک کنید.

هم چنین برای نظر دادن برای هر مطلب می توانید روی نظرات که در آخر هر مطلب است کلیک نمایید.

تذکر:

بازدیدکنندگان محترم این وبلاگ اولین وبلاگ تلاشی برای پیروزی می باشد و هیچ    وبلاگی به نام شعبه ی 2 یا 3 یا تلاشی برای پیروزی1 یا 2 و هر چیز دیگری     تقلبی می باشد.

مدیریت تلاشی برای پیروزی   Davood.Salemi



ماه
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

**ماه**

ماه تنها قمر طبیعی سیارهٔ

زمین و پنجمین قمر طبیعی بزرگ در منظومه خورشیدی در میان ۱۷۳ ماه موجود در این منظومه است. قطر کره ماه یک‌چهارم کره زمین است و هیچ سیاره دیگری در منظومه خورشیدی، نسبت به اندازهٔ خود ماهی به این بزرگی ندارد.

 

انسان‌ها از قدیم از کره ماه و چرخش منظم آن برای گاهشماری، به‌ویژه در کشاورزی، بهره می‌گرفتند، مسافران و دریانوردان نیز از نور و حضور ماه برای جهت‌یابی و ناوبری استفاده می‌کردند؛ ماه هم‌چنین در اسطوره‌های اقوام حضور زیادی دارد و در برخی فرهنگ‌ها حتی آن را به عنوان یک ایزد پرستش می‌کرده‌اند. گرانش (جاذبه) ماه باعث به‌وجود آمدن جزر و مد آب‌های کره زمین می‌شود و گرانش کره ماه هم‌چنین باعث باثبات ماندن محور گردش زمین به‌دور خود می‌شود که در صورت عدم وجود ماه،

انحراف محوری زمین مرتبا تغییر می‌کرد و این امر باعث آشفته شدن آب و هوا و فصل‌ها در زمین می‌شد.

 

نیم‌کره‌ای از ماه به طور دائمی رو به زمین قرار دارد که سمت پیدای ماه نامیده می‌شود. نیمه پنهان ماه را سمت پنهان ماه می‌نامند. هر روز قمری به اندازه ۱۷.۳ روز زمینی طول می‌کشد. ماه هر سال ۲ سانتیمتر از زمین دور می‌شود.

 



خورشید
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

**خورشید**

خورشید (نام‌های ادبی یا قدیمی: خور، هور، مهر، روز) یکی از ستارگان کهکشان راه شیری و تنها ستارهٔ سامانهٔ خورشیدی است و در مرکز آن جای دارد. می‌توان گفت خورشید یک کُرهٔ کامل است که از پلاسمای داغ ساخته شده‌است و در میانهٔ آن میدان مغناطیسی برقرار است. این ستاره که قطری نزدیک به ۱٬۳۹۲٬۰۰۰ کیلومتر دارد سرچشمهٔ صلی نور، گرما و زندگی بر روی

زمین است. قطر خورشید نزدیک به ۱۰۹ برابر قطر زمین و جرم آن ۳۳۰ هزار برابر جرم زمین برابر با ۲‎×۱۰۳۰ کیلوگرم است به این ترتیب ۹۹٫۸۶٪ جرم کل سامانهٔ خورشیدی از آن خورشید است.

 

انفجار نهایی یک ستارهٔ سنگین را ابرنواختر می‌نامند ولی خورشید ما هیچ‌گاه انفجاری این‌چنین را تجربه نخواهد کرد چرا که کمترین جرم مورد نیاز برای رخداد یک ابرنواختر، هشت برابر جرم خورشید ما است. از نظر شیمیایی سه-چهارم جرم خورشید را هیدروژن و باقی ماندهٔ آن را بیشتر هلیم می‌سازد. پس از هیدروژن و هلیم، عنصرهای سنگین از سازندگان دیگر خورشید اند که عبارتند از: اکسیژن، کربن، نئون و آهن و... این عنصرها، سازندهٔ ۱٫۶۹٪ از جرم خورشید اند که خود این مقدار ۵٬۶۲۸ برابر جرم زمین است.



اسب
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

**اسب**

واژه اسب (Aspa)(آفریده نیک) که در اوستا آمده‌است، خود یک واژه، از دوره پیش از تاریخ و به احتمال زیاد مادی(پارتی، اوستایی)است، و در پارسی باستان (asa)بوده و در سانسکریت(acva) آمده‌است. و بسیاری از نامهای اساطیری در متون کهن از این واژه گرفته شده‌است، به مانند: «اسپریس» به معنی میدان اسب دوانی و «

اسپست» به منای یونجه که با تلفظی متفاوت به برخی زبانهای دیگر منتقل شده‌است.

 

نام اسب همواره با واژه‌هایی مانند چابکی همراه بوده‌است. پیشینیان برای اسب‌های خود احترام بسیاری قائل بودند به گونه‌ای که صاحب اسب، نیاکان اسب نژادین خود را تا ۱۲ نسل پشت می‌دانست و به هنگام مرگ اسبش به شدت غمگین می‌شد.همچنین اسب را جانوری نجیب نیز می‌شناسند. ولی در هنگام خشم اسب نزدیکی به او بسیار خطرناک است.

 

نام اسب‌های گوناگون در زبان فارسی

  • اَبرَش: اسبی که در پوستش لکه‌هایی به غیر از رنگ اصلی‌اش وجود داشته باشد.
  • باره یا بارگی: به معنی مطلق اسب گفته می‌شود و ربطی به باربری ندارد.
  • بالاد و بالاده: اسب تندرو یا اسب یدکی.
  • بوز: اسب نیله (کبودرنگ).
  • توسن: اسب سرکش.
  • جُرده: اسب اخته.
  • چرمه: کلا به معنی اسب، یا اسب سپید یا اسبی که دست و پایش سپید باشد.
  • خنگ: اسب سپید.
  • سمند: اسب زرد.
  • شولک: اسب تیزرفتار
  • نَوَند: اسب تندرو.
  • یَکران: اسب نژاده و نجیب.


جغد
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

**جغد**

جُغد (بوف، بوم) نام پرنده‌ای شکاری است که دارای قدرت شنوایی و بینایی بسیار بالاییست. جغد از راسته بوف‌سانان است، در ویرانه‌ها زندگی می‌کند و به بدشگونی معروف است. جغدها در همه قاره‌ها به استثناء جنوبگان مشاهده شده‌اند.

جغد پرنده سودمندی است زیرا خوراکش انواع موش است و در شکاف‌های تنه درختان و آشیانه‌های متروک زاغان لانه می‌گذارد. جغدها معمولاً شب‌رو و پگاه‌رو هستند یعنی هنگام پگاه و شفق از لانه بیرون آمده و شکار می‌کنند.

کوچکترین جغد، جغد کوتوله آمریکای شمالی می‌باشد طول آن فقط ۱۵ سانتیمتر یعنی به بزرگی یک گنجشک است. تخم جغد همیشه به فاصله چند روز می‌شکند و نوزاد به دنیا می‌آید.

نقش و رنگ‌ پرهای جغدها حالت استتاری دارند تا به هنگام استراحت روزانه‌شان از مزاحمت‌ها بکاهند.

جغدی به نام اشوزوشت در اسطوره‌های ایرانی نقش زیادی در یاری نیروی خوبی دارد.

 




عقاب
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

**عقاب**

عقاب یکی از بزرگ‌ترین و نیرومندترین پرندگان جهان است. عقابها منظری مغرور و ترسناک و قدرت شکارگری بسیار دارند. برخی از عقابها حین پرواز شکار خود را صید می‌کنند. عقاب طلائی را گاه سلطان پرندگان گفته‌اند. عقابها سخت از خطر، مخصوصاً انسان گریزان هستند وبندرت به آدمی حمله می‌کنند. عقاب توانائی بلند کردن یک آدم کوچک اندام را دارد.


عقاب نر

مشخصات

عقاب معمولاً از ۷۶ تا ۸۹ سانتی متر از نوک منقار تا انتهای دم طول، و از ۳ تا ۶ کیلوگرمجرم و بال‌هایش حدود دو متر بلندی دارد.

سر عقاب بزرگ و پوشیده از پر است. چشمانی درشت دارد که هریک از آن‌ها در یک طرف سرش قرار دارد. از قدرت بینائی فراوان بهره‌مند می‌باشد. عقاب‌ها می‌توانند از فراز آسمانها شکار خود را ببینند واز نقاط بلند همچون صاعقه بر سر شکار نگون بخت فرود آیند. منقار نیرومند وتندی دارند. منقار عقاب طلائی به پنج سانتی متر می‌رسد. برخی از عقابها منقاری بزرگ‌تر دارند.